sobota, 17 marca 2012

Tempo, a prędkość biegu.

              Od pewnego czasu, zastanawiam się czym różni się tempo biegu od prędkości. Jasne jest dla mnie, że prędkość 7 km/h to wyznacznik tego ile w ciągu godziny przebylibyśmy km poruszając się daną prędkością. A co to jest tempo?

                                                                     (źródło)
             Skoro mamy prędkość, to po co  nam w takim razie to całe tempo. Zastanawiałam się nad tym dobre 2 tygodnie, aż w końcu po wielu przeczytanych artykułach zrozumiałam. Tempo to jest wyznacznikiem przebytego kilometra w danym czasie. Tzn jeśli biegamy 30 min, przebyliśmy w tym czasie 4 km to nasze średnie tempo przebycia 1 km wyniesie 07:50 min. Jestem z siebie dumna, że to wydedukowałam:):-p.

             Dnia wczorajszego było bieganie wieczorne, osobiście stwierdzam, że za wczesne poszłam bo już o 20:00. Duzo ludzi = dużo omijania, kombinowania jak wyminąć grupki na nierównym i wąskim chodniku. Denerwowały mnie również psy... No, ale tych było mniej niż ludzi wiec jakoś dawałam rade. Za dużo było również samochodów i przez to traciłam po kilka sekund na przejęciach dla pieszych. No trudno...
Biegło mi sie ogólnie ciężko, pewnie to kwestia tego, że nie było wiatru w plecy... ale też plus, bo wiatru z przodu również nie miałam.

                                                                      Czas 30:05 min, trasa 3,9 km.

                Ps. z opaską na uszach biega sie o wiele wygodniej, minus jest jeden, że fryzura się niszczy, ale pod kapturem niszczyła sie bardziej, wiec i tak dobrze.

Reklama